• Innovation and Vulnerabilities in Sport

10:00 a.m.
    A Word from Fr. Michel Jalakh, oam, President of the Antonine University

10:30 a.m. – 10:45 a.m.
    Jean-Pierre Siutat, President, Fédération Française de BasketBall (FFBB) “FFBB 2024 et Club 3.0”

10:45 a.m. – 11:00 a.m.
    Yolanda Antin Oliva, Partnerships & Collaborations Coordinator, Barça Foundation “Barça Foundation: Sport for Development, Sport for Change”

11:00 a.m. – 11:15 a.m.
    Zineb El Houary, Sports Journalist, France 24 - part of France Medias Monde Group “Le Journalisme Sportif et les Nouvelles Technologies de l’Information”

11:15 a.m. – 11:30 a.m.
    Danyel Reiche, PhD, American University of Beirut “Policies for Naturalization of Foreign-born Athletes: Qatar and Turkey in Comparison”

11:30 a.m. – 11:45 a.m.
    Mazen Ramadan, Member of the Lebanese Olympic committee “The Role of Sport Organizations and Athletes in Social Change”

11:45 a.m. – 12:00 noon
    Fabien Charreyre-Calvez, ESG Group (Paris), former Sports Marketing Manager, ASICS South West Europe “The Evolution of Sponsorship for the Sports Brand”

12:00 noon – 12:15 p.m.
    Lilian Thuram, President, Fondation Lilian Thuram Éducation contre le racisme “Éducation contre le Racisme sous Toutes ses Formes et pour l’Égalité”

1:00 p.m. – 2:00 p.m.
    Lunch Break

2:00 p.m. – 2:15 p.m.
    Nicolas Tordi, PhD, UFR STAPS Director, Université de Franche-Comté “Élaboration et Évaluation d’un Programme d’Exercice Aérobie sur Cycloergomètre et de sa Récupération Immergée chez le Patient Atteint de Polyarthrite Rhumatoïde”

2:15 p.m. – 2:30 p.m.
    Tomislav Rupčić, PhD, Lecturer, University of Zagreb “Top Level Diagnostics – New Approach”

2:30 p.m. – 2:45 p.m.
    Georges Assaf, Director of the European University Diploma for Strength and Conditioning (DUEPP), Faculty of Sport Sciences, Antonine University “Effect of Hyperoxia and Hypoxia on Exercise Performance”

2:45 p.m. – 3:00 p.m.
    Laurent Mourot, PhD, Associate Professor, Université de Franche-Comté “Adaptations Croisées: Comment Utiliser l’Environnement pour Améliorer la Performance?”

3:00 p.m. – 3:15 p.m.
    Vedran Dukarić, PhD, mag.cin, Laboratory for Sports Games, Faculty of Kinesiology, University of Zagreb “New Scientific Approach of Movement Analysis in Track and Field Sprint Events”

3:15 p.m. – 3:30 p.m.
    Antonio Soutou, PhD, Assistant Professor, Faculty of Sport Sciences, Antonine University “History in Pre-fixed Matches’ Results: Money, Politics and Sex Bribes in Lebanese Football”