When Champions Train Each Other - Université Antonine (UA)

• When Champions Train Each Other

12 décembre 2020

Back in October 2020, Antonine University (UA) and the Lebanese Basketball Federation (FLB) signed a cooperation agreement to develop and enhance the quality of the basketball sport in Lebanon through preparations, training, and scientific research. Recognizing the popularity of the game, UA is aware that athletes must acquire the proper skills and sports education so that they can lead and become “champions.” Hence, professional coaches and students from the Faculty of Sport Sciences at UA have worked closely with the Lebanese national basketball team to enhance their personal skill development. They followed exceptional training programs and strategies to assist them in achieving their peak performance.

On November 29, 2020, Lebanon has been officially qualified for the International Basketball Federation Asia Cup 2021 (FIBA) after winning over Iraq with a final score of 78–69. This victory was the fourth in a row for the Lebanese team who previously won against Bahrain with a score of 116–73 and against India with 115–60 for the favor of our Lebanese team. With such outstanding performance and winnings, Lebanon has become one of the first teams to qualify directly for the FIBA Asia Cup leading its group with a 100% winning percentage in the Qualifiers.

While celebrating the victory of the Lebanese team, Antonine University cannot but recognize the efforts of Mr. Georges Assaf, a lecturer at UA – Faculty of Sport Sciences (FSS) and Director of the European University Diploma for Physical Preparation (DUEPP) program, as well as Mr. Alfred Khoury and Mr. Khalil Nassar who are also lecturers and specialized in training at the Faculty of Sport Sciences at UA. UA is also proud to be accomplishing one of its core missions, which is enabling its students to become qualified women and men serving their society. In this context, we would like to thank our alumni Mr. Christian Moujabber, holder of a European University Diploma for Physical Preparation (DUEPP), as well as our current students at FSS Mr. Joe Zaiter and Mr. Elie Abou Moussa.

In the fifth game, the Lebanese team will be playing against Bahrain on February 19, 2021. UA will be supporting the champions in every possible way and we cannot wait to see the Lebanese team make their way to the summit.

Quand la Science se met au service du sport

En octobre 2020, l’Université Antonine (UA) et la Fédération libanaise de basketball (FLB) ont signé un accord de coopération avec, pour objectif, d’améliorer la qualité du basketball au Liban à travers des séances d’entraînement et la formation scientifique des joueurs de basket. L’UA est, en effet, plus convaincue que jamais que les athlètes doivent se doter des connaissances et compétences sportives de pointe pour devenir des « champions ». C’est ainsi que quelques entraîneurs professionnels de la Faculté des sciences du sport de l'Université Antonine (UA-FSS) et leurs étudiants ont travaillé en collaboration avec l’équipe libanaise de basketball dans le but d’améliorer leurs compétences personnelles via un programme d’entraînement spécial et d’atteindre leur meilleur niveau.

À peine deux mois plus tard, le Liban s’est qualifié pour participer à la Coupe d’Asie 2021 organisée par la Fédération internationale de basketball (FIBA). Ce 29 novembre 2020 restera longtemps dans les mémoires puisque ce jour-là, le Liban non seulement l’emportait contre l’équipe irakienne (score final 78-69), mais marquait du même coup sa quatrième victoire consécutive. Un véritable succès pour l'équipe libanaise qui avait, avant ce dernier match, terrassé l’équipe de Bahreïn (116-73) et celle d’Inde (115 – 60). Grâce à ces très beaux résultats, le Liban a été l'un des premiers à se qualifier directement pour la Coupe d'Asie de la FIBA.

Tout à sa joie de célébrer la victoire de l’équipe libanaise de basketball, l’Université Antonine souligne les efforts déployés par ceux chargés d’entraîner nos champions nationaux pour les qualifications à la Coupe d’Asie. Parmi eux, on compte Georges Assaf, instructeur à la FSS et directeur du Diplôme d'université européen de préparation physique (DUEPP) ainsi que Alfred Khoury et Khalil Nassar. Les étudiants de l’UA ne sont pas en reste, ils ont largement contribué à ce succès. Bravo à Christian Moujabber (diplômé de la FSS) ainsi qu’à Joe Zaiter et Élie Abou Moussa (inscrits au DUEPP). Leur succès, leur professionnalisme est la réalisation concrète de la mission de l’UA qui est, rappelons-le, de permettre à ses étudiants de devenir des femmes et des hommes qualifiés au service de la société.

Le prochain tournoi se déroulera le vendredi 19 février 2021. L'équipe libanaise jouera à nouveau contre Bahreïn. L’UA sera là, fidèle au rendez-vous, pour soutenir encore et toujours l'équipe des Cèdres. On vous attend !