UA Participates in GSDA 2021, the Top Dentistry Meeting - Université Antonine (UA)

• UA Participates in GSDA 2021, the Top Dentistry Meeting

06 février 2021

Driven by its mission and desire for excellence, Antonine University (UA) continues to look ahead by taking part in all major events in connection with its Faculties. On February 6, 2021, UA participated, through two of its collaborators: Ms. Maya Nohra, director of the Department of Dental Laboratory Technology, and Mr. Rodny Abdallah, coordinator at the same department, in the 18th edition of Global Scientific Dental Alliance (GSDA).
    Created by the AEEDC Dubai less than 20 years ago, this annual meeting has become, in a few years, a high-profile dental gathering with members from all over the world including the United States, United Kingdom, United Arab Emirates, and Saudi Arabia, among others.
    Despite the obstacles due to the pandemic, the 2021 edition went as planned thanks to an efficient online platform that gathered together an audience of 214 members of the dentistry world. During this large virtual seminar, the GSDA took the opportunity to renew, through the voice of Prof. Abdullah Al Shammery, Scientific Chairman, and that of Dr. Abdul Salam Al Madani, Executive President of AEEDC Dubai and of the GSDA, its commitments to its mission, that is among others: promoting oral health education; developing continuing education; and, supporting oral health profession by responding to their needs and concerns.

L’UA participe aux GSDA 2021, le rendez-vous immanquable de la dentisterie

Animée par sa mission et son désir d’excellence, l’Université Antonine (UA) continue d’aller de l’avant et de répondre présent à tous les événements majeurs en relation avec ses Facultés. C’est ainsi que le 6 février 2021, l’UA participait, par l’entremise de deux de ses collaborateurs : Mme Maya Nohra, directrice du Département de technologie de laboratoire dentaire, et M. Rodny Abdallah, coordinateur du même département, au 18e congrès du Global Scientific Dental Alliance (GSDA).
    Créé il y a moins de 20 ans par l’AEEDC Dubaï, ce meeting annuel est devenu, en quelques années, un rendez-vous incontournable de la dentisterie de qualité avec des membres aux quatre coins de la planète dont, entre autres, les États-Unis, le Royaume-Uni, les Émirats arabes unis et l’Arabie saoudite.
    Malgré les obstacles dus à la pandémie, l’édition 2021 s’est déroulée comme prévu grâce à une formule en ligne parfaitement adaptée au contexte actuel et en présence d’un parterre de personnalités et de professionnels du monde de l’odontologie ; en tout, 214 membres étaient, en effet, connectés.
    Durant ce large rassemblement virtuel, la GSDA a tenu à renouveler, par la voix du Prof. Abdullah Al Shammery, président scientifique, et celle du Dr Abdul Salam Al Madani, président exécutif de l’AEEDC Dubaï et de la GSDA, la mission de la GSDA qui consiste, d’une part, à promouvoir l’éducation à la santé bucco-dentaire par le biais, entre autres, du développement de la formation continue et, d’autre part, à soutenir la profession en répondant à ses besoins et ses préoccupations.